keskiviikko 21. toukokuuta 2008

Kuulumiset Marbellan viimeisenä iltana

Heipähei kaikille taas!

Meni taas pari päivää ilman kirjoittelua... Tosin mitään kauhempaa ei ole tapahtunutkaan, lähinnä akkuja on latailtu seuraavaa hektistä muutamaa päivää varten.

Tokavikana iltana kävimme baarissa ja söimme ennen sitä hulppeasti Grillattuja Ribbssejä BBQ kastikkella. Voi että oli makoista. Ribsien jälkeen suuntasimme suomibaariin jossa katselimme pronssibelin voitokkaasti ja maistelimme paikallisia juomia uusien tuttujemme kanssa. Illemmalla siirryimme vielä toiseen baariin ja jatkoimme paikallisten drinkkien maistelua.

Fuengirolan viimeinen päivämme meni erittäin hulppeasti. Fuengirolassa asuvast uudet tuttumme tulivast hakemaan meitä aamun rannalla makoilun jälkeen, ja suunnistimme Merssulla kohti Fuengirolan nähtävyyksiä. Ennen autoon nousua näpsäsimme kuvan ihan Hostellimme vieressä olleesta kirkosta.

Ensimmäisenä suuntasimnme ajelumme Fuengirolan läheisyydessä olevalle Rikkilähteelle. Lämmin vuoren sisältä pulppuava vesi siältää paljon rikkia. Paikka on huomattu jo pitkiä aikoja sitten, sillä paikalla oli Roomalaisen kastelujärjestelmän vamhoja rakennelmia. Hiukan myöhemmin, kuitenkin ammoisia aikoja sitten paikalle oli myös rakennettu rikkiuimala, joka oli lähinnä maan sisään kaivettu kolo. Paikka on vain paikallisten tiedossa, ja turisteille vesi johdetaan paikasta erilliseen uudempaan kylpylään.. Kuvia itse kylpyfasiliteeteistä ei hirveästi ole, koska emme viitsineet kuvailla kylpeviä ihmisiä... Paikalla oli paljon porukkaa paikallisen juhlan takia, jota vietettiin viereisen kirkon pihalla (rokki soi, viini ja kalja virtaasi ja ihmiset tanssivat..)

Seuraavaksi suunnistimme kohti muita nähtävyyksiäja kävimme lounaalla. Lounas oli noin 50 ruokalajin buffee, jossa oli vaikka mitä herkkuja ranskalaisista ihan Espanjalaisiin perinneruokiin. Buffet oli uskomattoman laaja, eikä kaikkea pystynyt edes maistelemaan. Jokatapauksessa hyvää oli, ja hintaa äpöstykselle muodostui 8e / kärsä.. Eli hyvissä hinnoissa.

Päivään mahtuvia nähtävyyksiä olivat euroopan ainut budhalainen temppeli sekä hulppeat näköalat paristakin paikkaa Fuengirolan vuorilta. Vuorilla oli mm paikka, jossa oli kalliokiipeilijöitä sekä paljon erilaisia eläimiä omassa ympäristössään. Kokonaisuutena reissu oli mielettömän ihana ja iltaa jatkettiin vielä uusien ystäviemme kotona Cavan ja lukuisten eri tarinoiden ja keskusteluiden merkeissä. Mukavaa oli, suuret kiitokset kotiväelle! Loistava ilta!

---

Sittenpä aamulla otimmekin jo suunnaksi Marbellan. Bussi Fuengirolasta Marbellaan maksoi muutaman euron. Selvä hinnannnousu kuitenkin tapahtui Marbellassa. Ravinoloiden ruokalistat muuttuivat yksinumeroisista kaksinumeroisiksi ja osin alkamaan vasta ykkösellä. Ensimmäisenä iltana menimmekin vähän halpaan, ja menimme kalliimpaan ravintolaan ottamaan halvan menun.. No, kärsiä saimme todella huonosta palvelusta sekä paskasta ruoasta... Oppia tästä.. Muuten ensimmäinen Marbellan päivä sujui lähinnä laivoja katsellessa (MArbellan must juttu) sekä rannalla kuvien ottamisesta.

Tänään etsimme käsiimme paikallisen ravintolan, ja 9 eurolla saimme mahamme täyteen paljon parempaa syötävää. Ilta huipentui vielä vierailuun mr. donaldin luona. Päivässä ei oikeastaan muuten olekkaan mitään ihmeellistä, suunnittelimme hiukan tulevaa pohjoisen reissua, josta alustava suunnitelma on löydettävissä tästä.
Lisäksi käytimme aikaa hyödyksi makoilemma paikan kattoterassilla, joka rannasta poiketen oli suojassa kovalta tuulelta ja kelpasi siksi auringon ottoon.

Huomenna heräämme aikaisin ja suuntaamme kulkumme Gibraltarille ja sieltä TAriffalle. Odototettavissa lähipäivinä on siis ainakin rikkaita maisemia sekä myöhemmin matka toiselle mantereelle. Nyt ei muuta kun Adios!